Pacientų dėmesiui


Nors dabar gydymo įstaigoms ne patys lengviausi laikai, kaip sako Kauno Kalniečių poliklinikos vadovė Virginija Gailienė, pasiduoti negalima. Po kelių mėnesių pacientus poliklinika pasitiks atsinaujinusi, o čia dirbantis informacinių technologijų specialistas Andrius Marcinkevičius teigia, kad artimiausiu metu gydymo įstaiga taps technologiškai pažangiausia šalyje.


Pasak gydymo įstaigos vadovės Virginijos Gailienės, siekiant bet kokio tikslo svarbiausia turėti stiprią palaikymo komandą. O naujausios medicinos technologijos verčia visus pasitempti ir tobulėti.


Kauno Kalniečių poliklinika modernėja ne tik iš vidaus, bet ir iš išorės. Dar iki šių metų pabaigos gydymo įstaiga pacientus pasitiks pakeitusi savo rūbą.

Eilės - tik mitas?

Vaikščiodami poliklinikos koridoriais, prie medikų kabinetų pastebėjome laukiančius du tris pacientus. Net nesitiki, nes visuomet girdi, kad valstybinėse gydymo įstaigose kilometrinės eilės, o taloną pas specialistą geriausiu atveju gausi po dviejų savaičių, mėnesio ar net dviejų. Kauno Kalniečių poliklinikos direktorė Virginija Gailienė paklausta, kaip sprendžia eilių problemą, atsidūsta: „Ne vienerius metus kovojome, kol išmokėme žmones į polikliniką ateiti paskirtu laiku. Tam labai pasitarnavo išankstinė pacientų registracijos sistema. Įgyvendinus šį projektą pagerėjo ne tik pacientų aptarnavimo kokybė, bet ir medikams lengviau“, - technologijų privalumus vardino įstaigos direktorė V.Gailienė. Įdiegta sistema palengvina gydytojų bei gydymo įstaigų administracijų darbą. Šeimos gydytojai gali elektroniniu būdu suformuoti siuntimą konsultuotis ir iš karto parinkti pacientui tinkamiausią specialistą bei konsultacijos laiką. Tuo tarpu gydytojai - konsultantai iš anksto gali susipažinti su atvyksiančio paciento duomenimis. Tai gerokai pagreitina registracijos procedūrą bei gerina pacientams teikiamų paslaugų kokybę. Įstaigos administratoriai mato gydytojų planuojamą krūvį, pacientų pasiskirstymą.


Atskirame nuo registratūros įkurtame kabinete registratorės Virginija Reipšlėgerienė (pirmame plane) ir Kristina Šešina-Gogoleva telefonu priima pacientų registracijas. Be to, jei pacientas pageidauja, gali sujunti ir su žmogų gydančiušeimos gydytoju.

Prie popierių - nė už ką

Pasak poliklinikoje dirbančios šeimos gydytojos Violetos Platūkienės, įstaigoje įdiegtos naujos technologijos gerokai palengvina darbą. „Grįžti prie ankstesnės popierinės sistemos būtų labai nepatogu. Kompiuteryje galiu patikrinti, kokie tyrimai buvo skirti, kokie rezultatai ir panašiai. Tačiau vienas geriausių dalykų yra tai, kad pati galiu pacientą užregistruoti pas specialistą konsultacijai neišeidama iš savo kabineto. Tai patogu ne tik pacientui, bet ir man. Kaip ten bebūtų, gali pasirinkti sau priimtinesnį specialistą, kuris labiau patinka, kurio aprašymai išsamesni, profesionalesni. Jokių būdu nenoriu įžeisti kolegų. Galbūt jie atlieka visus reikiamus tyrimus, tačiau ne viską detaliai surašo, ne visų konsultacijos tenkina. Tai juk natūralu“, - sakė šeimos gydytoja. Kalniečių poliklinikoje dirbantis informacinių technologijų specialistas Andrius Marcinkevičius sako, kad pradėjus pacientų sveikatos duomenis suvedinėti į kompiuterį ir talpinti į specialią sistemą, medikai šiek tiek „purkštavo“. „Galbūt truputį baiminosi, buvo neįprasta, nauja. Nerimavo, kad ką nors sugadins ir už tai dar gaus velnių. Tačiau per pakankamai trumpą laiką įprato. Pamenu vienai dienai visa sistema dėl vykdomų techninių bandymų „nulūžo“. Žinot, kokia reakcija buvo? Prie popierių negrįšim nė už ką. Technologijos tam ir kuriamos, kad būtų palengvinamas darbas“, - teigia A.Marcinkevičius.




Šeimos gydytoja ir vyresnioji specialistė Violeta Platūkienė (dešinėje) dirbanti kartu su bendrosios praktikos slaugytoja Vida Gurskiene, teigia kad grįžti prie anksčiau buvusios vadinamosios „popierinės“ sistemos nenorėtų. O vienas esminių išankstinės registracijos privalumų, pasak V.Platūkienės, kad ji pati gali pacientui parinkti specialistą konsultantą.

Padeda pričiupti simuliantus

Pacientai, kurie prisiregistruoja per išankstinę registraciją, paskirtą valandą žingsniuoja tiesiai prie gydytojo kabineto. „Dabar į pacientus kreipiamės pavardėmis. Mums patogiau jiems maloniau. Kuomet kviesdavom pagal talonėlio numerį, pasitaikydavo atvejų, kai koks nors ilgai laukiantis imdavo ir užlįsdavo. O aš juk nežinau, ar jo eilė ar ne. Talonėlį pakiša ir priimi. Dabar kompiuteryje lengvai galiu sekti vizito laiką. Kuomet artėja kito ligonio eilė, slaugytoja visuomet paragina, kad greičiau sukčiausi, nes už durų laukia žmogus. Be to, per sistemą pričiumpame ir simuliantus. Praėjusią savaitę turėjau tokį, kuris Klaipėdoje gydėsi radikulitą, turėjo nedarbingumo lapelį, jį uždarė ir atėjo pas mus skųsdamasis kojos sumušimu bei rankos ištinimu. Jei nebūtų sistemos, niekaip nebūčiau sužinojusi, kad jį apžiūrėjęs chirurgas prie jo ligos istorijos buvo prirašęs, jog ligos simptomus žmogus simuliuoja. Reikėjo pamatyti jo veidą, kuomet pradėjau vardinti jo sveikatos duomenis. Vos nenuvirto, kai suprato, kad viskas apie jį žinoma“, - pasakoja vyresnioji specialistė V.Platūkienė.


Technologiškai pažangiausia

Anot informacinių technologijų specialisto A.Marcinkevičiaus, dabar pagrindinis jo tikslas - sukurti sistemą, kurios pagalba visi žmonių sveikatos duomenys, galėtų laisvai „vaikščioti“ vietiniu tinklu. „Kuomet visi duomenys yra internete, iš karto galima daryti ataskaitas, reguliuoti pacientų srautus. Be to, vienas tokios sistemos privalumų, kad jokie dokumentai nepasimes. Bet kada gydytojas galės atsiversti ir peržiūrėti ligonio duomenis, palyginti ankstesnius tyrimus. Tam prireiks vos kelių minučių“, - vardija A.Marcinkevičius. Šiuo metu į vieningą sistemą prijungiama ir Kalniečių poliklinikos laboratorija. „Kol kas sistema dar pilotinė, bandomoji, bet po gero mėnesio viskas veiks kaip per sviestą. Visus laboratorijoje esančius tyrimų prietaisus jungiame į vieną sistemą. Čia dirbantys medikai tyrimo atsakymus galės vos per keletą minučių nusiųsti tiesiai į gydytojo kabinetą. Žmogui nereikės ateiti kitą dieną, nereikės iš naujo registruotis. Žinoma, žmonėms nereikia baimintis, kad jų sveikatos duomenys klaidžios kažkur internete ir juo peržiūrėti galės visi. Taip tikrai nebus. Tiesiog gydytojas, žinodamas specialų prisijungimo kodą, prisijungs prie sistemos, o suvedęs paciento asmens kodą informaciją apie jį pamatys savo kompiuterio ekrane. Nauda ne tik gydytojui, bet ir pacientui, bus taupomas jo laikas“, - sako A.Marcinkevičius. Informacinių technologijų specialistas teigia, kad sau yra užsibrėžęs tikslą iki Naujųjų metų Kalniečių polikliniką paversti technologiškai pažangiausia gydymo įstaiga Lietuvoje.


Kalniečių poliklinikos informacinių technologijų specialistas Andrius Marcinkevičius prasitarė, kad jo tikslas - gydymo įstaigą paversti technologiškai pažangiausia šalyje

Tyrimai per kelias minutes

Klinikinėje laboratorijoje atliekami itin plataus spektro tyrimai. Laboratorija sertifikuota ir dalyvauja tarptautinėse Suomijos ir Didžiosios Britanijos tarplaboratorinėse kokybės programose. Anot gydymo įstaigos vadovės V.Gailienės, tikslas - teikti saugias, kokybiškas atitinkančias pacientų poreikius ir lūkesčius ambulatorines asmens sveikatos priežiūros paslaugas, pagrįstas mokslu ir naujausiomis technologijomis. Pasak laboratorijos vyresniosios specialistės Solveigos Gudžinskienės, prisimenant, kaip buvo dirbama anksčiau ir dabar - nesulyginami dalykai. Medikams labai daug informacijos tekdavo pildyti ranka. „Įdiegtos technologijos ženkliai palengvina darbą. Sumažėjo ir pacientų eilės, visi tyrimai atliekami greičiau. Jei anksčiau rezultatų tekdavo laukti mažiausiais keturiasdešimt penkias minutes, dabar laikas sutrumpėja nuo trijų iki dešimties minučių. O svarbiausia, kad visi duomenys siunčiami tiesiai šeimos gydytojui“, - džiaugėsi gydytoja S.Gudžinskienė.


Laboratorijos vyresnioji specialistė Solveiga Gudžinskienė (stovi) ir klinikos laborantė Rima Česnavičienė džiaugiasi, kad moderni aparatūra leidžia tyrimus atlikti kur kas greičiau. Biomedicininis analizatorius ILAB 300 plus atlieka biomedicininius tyrimus, kurie internetu jau po kelių minučių atsiduria šeimos gydytojo kompiuteryje.

Dvidešimt pirmo amžiaus medicina

Poliklinikoje - pati naujausia medicininė aparatūra: skaitmeniniai endoskopai, rentgeno vaizdų atgaminimo, ultragarso tyrimo aparatai, leidžiantys gydytojams iš karto matyti atliktų tyrimų rezultatus. Rentgeno skyriuje per pastaruosius metus įsigytas rentgenografijos aparatas Q – RAD bei firmos AGFA vaizdų ir skaitmenizavimo sistema, mažiau apšvitinanti pacientus. Pasak čia dirbančių medikų, gaunami vaizdai yra gerokai kokybiškesni, juos lengviau analizuoti, be to, naudojant programinę įrangą tiksliau nustatomi įvairiausi pakitimai. Taip pat skaitmeninius vaizdus gerokai paprasčiau saugoti, o didžiausias privalumas, anot medikų, tas, kad juos galima persiųsti internetu. „Tokia ir turi būti dvidešimt pirmo amžiaus medicina, seniai apie tai svajojau“ , - sako Diagnostinio skyriaus vyresnysis specialistas Arvydas Račkauskas. „Diagnostiniai monitoriai, kurie yra didelės rezoliucijos, leidžia ištirti mažiausią lopinėlį. Vaizdą galiu padidinti, pamažinti, pridėti ar nuimti kontrasto. Jei reikia, išmatuoti atstumus. Aš labai laukiau tokių technologijų ir palyginus nesunkiai įpratau su jomis dirbti. Mums, gydytojams, tai yra labai gerai. Sunkiau gal pratinosi vyresnio amžiaus laborantės, bet ir jos dabar dirba puikiai. Todėl direktorei teikiame siūlymus pirkti antrą skaitmeninį aparatą, kad galėtumėme dirbti dviem srautais“, - sako A.Račkauskas. Medikas prasitarė, kad poliklinikose, kur nėra tokių pažangių technologijų, rentgeno tyrimų eilėje reikia laukti savaitę ir ilgiau. Tuo tarpu Kalniečių poliklinikoje taloną galima gauti jau kitai dienai. „Šiandien per tris valandas peršviesti devyniolika pacientų, diagnozės suvestos į sistemą ir šeimos gydytojai jau mato visus rezultatus. Žmogui nereikia kelis kartus vaikščioti“, - pasakoja A.Račkauskas.


„Tokia ir turi būti dvidešimt pirmo amžiaus medicina, seniai apie tai svajojau, - sako Diagnostinio skyriaus vyresnysis specialistas Arvydas Račkauskas. - Diagnostiniai monitoriai, kurie yra didelės rezoliucijos, leidžia ištirti mažiausią lopinėlį. Vaizdą galiu padidinti, pamažinti, pridėti ar nuimti kontrasto. Jei reikia, išmatuoti atstumus.“

Žino, kaip sutaupyti

Vadovės, siektinų tikslų dar yra daug. Tačiau daugelį jų stabdo lėšų trūkumas. „Man pasisekė: kolektyvas dirba išvien. Ieškome sprendimų, kaip sutaupyti ir kiek įmanoma viską pasidaryti savo jėgomis“, - sako V.Gailienė. Pasak A.Račkausko, naujos technologijos ne tik suteikia galimybių kokybiškiau dirbti, bet ir leidžia taupyti lėšas: „Nereikia pirkti filtrų rentgeno aparatui, chemikalų ir begalės kitų dalykų. Tyrimų rezultatus galime įrašyti pacientui į kompaktą arba ant specialios plėvelės išdeginti vaizdą. Nėra nė ko lyginti su tuo, kas buvo prieš tai.“ Rentgeno skyrius kaip ir Fizinės medicinos ir reabilitacijos atnaujintas pagal Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 2 prioriteto „Viešųjų paslaugų kokybė ir prieinamumas: sveikatos, švietimo ir socialinė infrastruktūra“ priemonę „Ambulatorinių, palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugų plėtra bei stacionarių paslaugų optimizavimas“. Pasak informacinių technologijų specialisto, taupyti padeda atviro kodo sprendimai. „Visuomet domėjausi programavimu ir operacinėms sistemomis. Kaip žinia, legalios programos kainuoja nepigiai, todėl pradedi sukti galvą, kaip daugelį dalykų padaryti už nulį litų. Klausiau, ar tai įmanoma? Taip. Tarkim, dabar nelabai populiari „Linux“ sistema pas mus ji naudojama praktiškai visų gydytojų kompiuteriuose. Ji neturi licenzijų, todėl nieko ir nekainuoja. O nepopuliari todėl, kad yra gana sudėtinga. Bet įpratus viskas pasidaro labai aišku ir paprasta. Bet operacinės sistemos tiks pavyzdys, tačiau pas mus naudojamos ne tik jos, bet ir programinė įranga, tarnybinės darbo stotys ir t.t. Ir šios technologijos paremtos atviro kodo sprendimais“, - sako informacinių technologijų specialistas. Anot A.Marcinkevičiaus, dabar jo vienas pagrindinių tikslų - sujungti visus poliklinikos skyrius į vieną sistemą, viską skaitmenizuoti, o paciento popierinę ligos kortelę paversti elektronine. Kalniečių poliklinika bendradarbiaudama su Šilainių poliklinika įgyvendina bendrą e.sveikatos projektą. Pasak A.Marcinkevičiaus, tam, kad medikų darbo netrukdytų įvairiausi techniniai trikdžiai, reikia suderinti sistemas, kad praėjus pusmečiui nereikėtų visko kurti iš naujo, o medikai laisvai galėtų naudotis duomenimis. „Šiuo metu Rentgeno skyriaus duomenų bazė yra visiškai suderinta su Šilainių poliklinikos, dabar eilė laboratorijai. Programuojant daugelį žingsnių reikia numatyti į priekį, kad nekiltų nereikalingų sunkumų. Iš savo pusės galiu užtikrinti, kad sujungus sistemas jų nekils“, - sako A.Marcinkevičius.





Kita informacija

Naudingos nuorodos

Atnaujinta 2013-11-22

Nuorodos susijusios su sveikatos paslaugomis, naujienomis, aktualijomis.

Visos nuorodos


Jūsų atsiliepimai apie mus

Atnaujinta  –  Rašyti atsiliepimą

Kviečiame Jus rašyti, siūlyti, pageidauti. Iš anksto dėkojame už pastabas ir pasiūlymus. Tikimės nuoširdaus Jūsų bendradarbiavimo

Visi atsiliepimai


Personalo kontaktai

Atnaujinta 2013-01-07

Personalo kontaktinė informacija.

  • Registratūra, informacija
    ( tel: 8 37 - 401422 )
  • Direktorė Rasa Abariuvienė El. paštas
    ( tel: 8-37-401402)
  • Personalo skyrius El. paštas
    ( tel: 8-37-401404)
  • Vidaus medicininio audito grupės vadovė Jūratė Stasiulevičienė El. paštas
    ( tel: 8-37-401427)

Visi kontaktai