Pacientų dėmesiui

Dėl Zikos virusinės infekcijos

Paskelbta - 2016-02-19  –

Dėl Zikos virusinės infekcijos 2016 m. vasario 1 d. Pasaulio sveikatos organizacija paskelbė, kad Zikos virusinės infekcijos epidemiologinė situacija kelia grėsmę visuomenės sveikatai tarptautiniu mastu dėl Zikos virusinės infekcijos neštumo metu ir mikrocefalijos priežastinio ryšio.

LR sveikatos apsaugos ministerija informuoja, kad Zikos virusinė infekcija vis sparčiau plinta Pietų ir Centrinėje Amerikoje, Karibuose.

Europos ligų prevencijos ir kontrolės centro duomenimis, per pastaruosius 2 mėnesius vietinės kilmės Zikos virusinės infekcijos atvejai buvo užregistruoti 26 šalyse: Barbadose, Bolivijoje, Brazilijoje, Žaliojo Kyšulio Respublikoj, Kolumbijoje, Kiurasao, Dominikos Respublikoje, Ekvadore, Salvadore, Prancūzijos Gvinėjoje, Gajanoje, Haityje , Hondūre, Martinikoje, Meksikoje,Nikaragvoje, Panamoje, Paragvajuje, Puerto Rike, Šv.Martyno salooje, Suriname, Tailande, Venesueloje, Mergelių salose.

Zika virusinė infekcija- tai Aedes(Aedes aegypti, Aedes albopictus) uodų platinama virusinė liga .Zikos virusinė infekcija dažniausiai pasireiškia lengvais simptomais, trunka 4-7 dienas. 60- 80 proc. atvejų Zikos virusinė infekcija yra besimptomė. Tiksli inkubacinio periodo trukmė nėra žinoma (tikėtina, kad 3-12 d. Ligai būdingas bėrimas, karščiavimas sąnarių, raumenų galvos skausmai nepūlingas konjunktyvitas. Makulopapulinis bėrimas dažnai prasideda veido srityje ir išplinta po visą kūną. Dėl kitų galimų infekcijos plitimo būdų (lytinis plitimo kelias, per transfuzijas) nėra pakankamai įrodymų. Specifinio gydymo ir vakcinos nuo šios infekcijos nėra. Įvežtinių Zikos virusinės infekcijos atvejų yra užregistruota Danijoje, Suomijoje, Vokietijoje, Italijoje, Portugalijoje, Olandijoje, Ispanijoje, Švedijoje, Jungtinėje Karalystėje, Šveicarijoje.

PSO nerekomenduoja prekybos ir kelionių apribojimų į viruso paveiktas šalis. Atsižvelgdama į Zikos virusinės infekcijos situaciją, tarptautinių organizacijų rekomendacijas, Sveikatos apsaugos ministerija rekomenduoja:
1.Nėščiosioms atidėti keliones į Zikos viruso plitimo paveiktas šalis.
2.Visiems asmenims, vykstantiems į šalis, kur plinta Zikos virusas:
- Naudoti asmens apsaugos priemones, skirtas nuo uodų įkandimo patalpose ir lauke, ypač nuo saulės patekėjimo iki saulės laidos, kadangi tuo metu uodai yra aktyviausi;
- naudoti repelentus ir laikytis ant produkto pakuotės nurodytų instrukcijų;
-vilkėti marškinius ilgomis rankovėmis ir ilgas kelnes, ypač didžiausio uodų aktyvumo metu; Aedes uodai aktyvūs ir dienos metu, tačiau jų aktyvumas didžiausias anksti ryte ir vėlai vakare;
- miegoti ir ilsėtis nuo uodų apsaugotose ir kondicionuojamose patalpose, kitu atveju naudoti tinklelius nuo uodų , net dienos metu;
3. Keliautojams, kuriems grįžus iš paveiktos teritorijos per tris savaites pasireiškia Zikos virusinės infekcijos simptomai, patariama kreiptis į savo gydymo įstaigą ir informuoti gydytojus apie kelionę.
4. Nėščios moterys po apsilankymo teritorijose, kuriose plinta Zikos virusas, turėtų informuoti savo gydytoją apie kelionę, kad gydytojas įvertintų galimą riziką ir prireikus stebėtų.

Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministerijos informacija.

Kita informacija

Naudingos nuorodos

Atnaujinta 2013-11-22

Nuorodos susijusios su sveikatos paslaugomis, naujienomis, aktualijomis.

Visos nuorodos

Jūsų atsiliepimai apie mus

Atnaujinta  –  Rašyti atsiliepimą

Kviečiame Jus rašyti, siūlyti, pageidauti. Iš anksto dėkojame už pastabas ir pasiūlymus. Tikimės nuoširdaus Jūsų bendradarbiavimo