Pacientų dėmesiui


Peršalimo ligos ir jų profilaktika

Paskelbta - 2015-03-03  – 

Norint išvengti peršalimo ligų, reikia didinti atsparumą aplinkos veiksniams, būtina sustiprinti imuninę sistemą. Peršalimo ligos nebus baisios, jei organizmas gaus pakankamai A, C, E vitaminų ir kitų mūsų sveikatai svarbių mikroelementų. C vitaminas – visų peršalimo ligų priešas. Daug vitamino C turi citrinos, erškėtuogės, juodieji serbentai, šaltalankio uogos, svarainiai, spanguolės ir kita. Vitaminas E stiprina imunitetą. Jo gausu migdoluose, riešutuose, saulėgrąžų sėklose ir aliejuje, avokadose, kviečių gemaluose, grikių kruopose, grūduose, kiaušinio trynyje.

Imuninės sistemos veiklą skatina bei peršalimą padeda įveikti ir beta karotinas, kurio yra morkose, mango vaisiuose, bulvėse, paprikoje, abrikosuose, pomidoruose, tamsiai žalios spalvos daržovėse, oranžiniuose, geltonuose, raudonuose vaisiuose. Žuvų taukai - tai ne tik vitaminų A ir D, bet ir nesočių riebalų rūgščių šaltinis, padedantis stiprinti imunitetą.

Sezoniniai pokyčiai ir šalčiai turės mažiau įtakos sveikatai, jei organizme pakaks cinko, seleno, kalcio ir kitų mikroelementų. Cinko yra mėsoje, sūryje, kruopose, riešutuose, grūdiniuose produktuose, mėsoje, kiaušiniuose, vištienoje.

Palankiai imuninę sistemą veikia fermentuoti pieno produktai: kefyras ir jogurtas, kurie yra pagaminti su probiotikais.

Peršalimo ligų galima išvengti laikantis bendrųjų profilaktikos reikalavimų: vengti kontakto su sergančiaisiais, kosint ar čiaudint prisidengti veidą, plauti rankas, nepervargti, vengti stresų bei tinkamai maitintis. Reikėtų vengti didesnių žmonių susibūrimo vietų.

Norint išvengti virusų, reikia žinoti, kaip jie plinta. Į organizmą virusai patenka pro nosį arba pro burną, tačiau dažniausiai jie plinta nuo nešvarių rankų.

Kelios paprastos taisyklės, kurios padeda išvengti ligos arba bent jau sulėtina virusų plitimą:
• plautis rankas,
• naudoti vienkartinius rankšluosčius rankoms ir/arba atskirus rankšluosčius kiekvienam šeimos nariui, nenaudoti sergančio šeimos nario indų ;
• dažniau valyti virtuvės stalo ir spintelių paviršius;
• Vėdinti patalpas ir dažniau būti gryname ore.



Kita informacija

Naudingos nuorodos

Atnaujinta 2013-11-22

Nuorodos susijusios su sveikatos paslaugomis, naujienomis, aktualijomis.

Visos nuorodos


Jūsų atsiliepimai apie mus

Atnaujinta  –  Rašyti atsiliepimą

Kviečiame Jus rašyti, siūlyti, pageidauti. Iš anksto dėkojame už pastabas ir pasiūlymus. Tikimės nuoširdaus Jūsų bendradarbiavimo

Visi atsiliepimai


Personalo kontaktai

Atnaujinta 2013-01-07

Personalo kontaktinė informacija.

  • Registratūra, informacija
    ( tel: 8 37 - 401422 )
  • Direktorė Rasa Abariuvienė El. paštas
    ( tel: 8-37-401402)
  • Personalo skyrius El. paštas
    ( tel: 8-37-401404)
  • Vidaus medicininio audito grupės vadovė Jūratė Stasiulevičienė El. paštas
    ( tel: 8-37-401427)

Visi kontaktai